5 způsobů, jak zjistit stav svého pánevního dna

Víš, jak je na tom tvé pánevní dno? Cítíš, že je rozvolněné? Nebo spíš stažené? Cítíš při milování s partnerem napětí? Nebo naopak necítíš nic?

Půjdeme se společně podívat na několik jednoduchých tipů, jak se můžeš navnímat na své pánevní dno a plus mínus zjistit, jak na tom je. 

Naslouchej signálům svého těla, a ono ti dá samo odpovědi na tvé otázky.

5 způsobů, jak zjistíš stav svého pánevního dna

1. Samovyšetření

Tenhle způsob nemusí být pro každého. Zvlášť ne pro ženy, které si do svého posvátného prostoru nerady sahají. 

Pokud ti to ale nevadí, dopřej si svojí intimní chvilku, třeba ve sprše, strč si do pochvy dva prsty a roztáhni je do písmene V. Potom zkus stáhnout svaly v pochvě tak, jakoby jsi k sobě chtěla prsty přiblížit. 

Cítíš něco? Cítíš tlak svalů poševní stěny na svých prstech?

👍 Pokud něco cítíš, skvěle, ve tvém pánevním dnu je aktivita.

👎 Pokud nic necítíš, svaly pánevního dna budou nejspíš ochablé. Bude skvělé, když zapracuješ na jejich posílení.

👎 A pokud se ti nedaří strčit do pochvy prsty dva, ale jen jeden, je možné, že je tvé pánevní dno příliš stažené a je potřeba zapracovat na jeho uvolňování.

2. Navnímání tvého pánevního dna skrze dech

Touto cestou jsem šla například já. Nechtěla jsem si dělat samovyšetření ani nikde skákat na trampolíně. Chtěla jsem prostě jen zavřít oči a zkusit stáhnout „nějaké“ svaly tam dole. 

Svaly kolem vstupu do pochvy, konečníku. Svaly uložené hlouběji v pochvě. Tenkrát jsem ještě sama nevěděla, jak jsou svaly v pánvi rozvětvené, ale chtěla jsem to zkusit. A bylo to super, cítila jsem aktivitu svalů, bylo to takové příjemné šimrání.

Tato metoda ale není pro každého, protože si „na ní“ nemůžeš fyzicky sáhnout. Je to ale cesta vědomá, kdy se zklidníš, vědomě se naladíš na svoje tělo, svoje lůno a skrze dech a svoji pozornost zkoušíš, jak ti jdou ovládat svaly v pánvi.

👍 Cítíš něco? 

👎 Nebo se ve tvojí pánvi nic neděje?

3. Milování s partnerem

Skvělým způsobem, jak zjistit, zda dokážeš ovládat svaly ve své pánvi, je milování s partnerem. Až bude tvůj partner uvnitř tebe, a slastná energie bude proudit vašimi těly, zkus aktivovat vnitřní svaly svého pánevního dna. 

Jakoby svaly uvnitř tvojí pochvy chtěly pevně obejmout partnerův penis. Stlačit ho, stimulovat. Pozoruj, co cítíš ty ve své pánvi, a pozoruj i reakci partnera. Můžeš mu o tom říct dopředu, co plánuješ a chceš zkusit, nebo to můžeš nechat vyplynout ze situace. Skvělá poloha pro zkoušení je ta, kdy ty jsi nahoře a určuješ směr jízdy.

Já jsem svému milému dopředu nic neříkala a prostě jsem to zkusila. Skrze dech jsem se nacítila na svoje pánevní dno a stáhla jsem svaly uvnitř pochvy, kolem jeho penisu. Milého reakce byla: „Co to děláš?“ Já se zažulila a říkám: „Cítils to?“ A on: „No, jasně že jo.“ Byla jsem nadšená, jak to krásně funguje. A nadšený byl jistojistě i můj milý.

👍 Pokud cítíš ty i partner, že se něco děje a svaly pracují, skvělé. 

👎 Pokud ani jeden necítíte žádnou aktivitu, pravděpodobně bude potřebné na svalech zapracovat. 

👎 A pokud jsi naopak příliš stažená, milování tě bolí a nedokážeš se svaly správně pracovat, budeš zřejmě muset jít spíše cestou uvolňování svého pánevního dna a pomocí různých technik, jej dostat do harmonie. 

Základem správné aktivace pánevního dna je totiž nejen posilování, ale také uvolňování, pěkně spolu, v souladu. Jsou to dvě sestry, které jedna bez druhé nemohou fungovat.

4. Skákání na trampolíně

Mají tvoje děcka na zahradě trampošku? Nebo jí mají děti tvých sourozenců, kamarádek, známých? Běž na trampolínu, klidně do jump arény, a zaskákej si. 

Jak cítíš svůj spodek? Je pevný a všechno drží tam, kde má? Nebo ti spodek při každém skoku chce vypadnout ven? Cítíš, že jsou svaly tak povolené, že se tvoje pánevní orgány snad propadnou do země? Pak je potřeba navnímat se na oblast svého ženského lůna a začít se svaly aktivně pracovat.

5. Sebepozorování –  popoběhnutí, jóga, čůrání a kakání

Jak vnímáš své svěrače při čůrání, při kakání, při popoběhnutí? Když se ti začne chtít za záchod, dokážeš to zadržet nebo máš pocit, že se počůráš, pokakáš? Chce se ti často čůrat, často máš takové návalové pocity na čůrání a bojíš se, že nedoběhneš ani na záchod?

Když popoběhneš, neukrupneš si? Cítíš, že ti „drží spodek“? Zvládáš při cvičení jógy pozice bez toho, aniž by sis v některých pozicích uprdla nebo se ti dostal vzduch do pochvy? Dokážeš cítit při posilování oporu ve svém pánevním dnu?

Nooo, jak vidíš, způsobů je opravdu několik 🙂 Stačí pozorovat své tělo a naslouchat jeho signálům. Tak to vyzkoušej a pokud jsi na začátku objevování svého pánevního dna a krajin ženského lůna, doporučuji ti k přečtení můj e-book Jak probudit své pánevní dno a objevit v sobě skrytý zdroj síly.

Barbora Smrčinová
Miluji jógu, díky ní s láskou objevuji skrytá zákoutí svého těla, mysli a duše. Práce s pánevním dnem ve spojení s jógou ve mně probudily mou vnitřní ženu. Umím vnímat své potřeby a být k sobě citlivá. S radostí předávám své poznání dál skrze lekce jógy a jsem vděčná, že mohu touto cestou podporovat a inspirovat jiné ženy na jejich cestě sebepoznání. Můj příběh si můžete přečíst tady
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tvé osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů